חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

יתרונות וחסרונות של לימודים במסלול ישיר לדוקטורט

לימודים >> יתרונות וחסרונות של לימודים במסלול ישיר לדוקטורט
תואר שני - מידע נוסף
בכל האוניברסיטאות בישראל קיים מסלול לימודים ישיר לדוקטורט, המוצע למצטיינים המתחילים או נמצאים בלימודי תואר שני. בחלק מן האוניברסיטאות ההצעה ללימודים במסלול ישיר לדוקטורט מגיעה זמן קצר לאחר ההודעה על קבלה ללימודים לתואר שני, ובאוניברסיטאות אחרות היא מגיעה בסיומה של השנה הראשונה בתואר שני.
 
רוב הסטודנטים המקבלים את ההצעה מתלבטים לגבי היתרונות של בחירה במסלול לימודים ישיר לדוקטורט או בהמשך מסלול תואר שני, והדבר נובע מכך שבסיום השנה הראשונה של לימודים לתואר שני או אף לפני תחילתם, אין לסטודנט מושג לגבי המשמעות הכרוכה בכתיבת דוקטורט.
 
לימודים - מידע יתרונות לבחירה במסלול לימודים ישיר לדוקטורט
לבחירה בלימודים במסלול ישיר לדוקטורט ישנם יתרונות ברורים עבור מי שמעוניין מלכתחילה להמשיך במסלול האקדמי עד הדוקטורט. לימודים במסלול הישיר מקצרים את הזמן הנדרש לקבלת דוקטורט בשנתיים עד 4 שנים, עבור מי שמעוניין להמשיך באקדמיה מדובר ביתרון עצום שחוסך המון זמן.
 
יתרון נוסף של לימודים במסלול ישיר לדוקטורט הוא קבלת מלגת לימודים נאה המאפשרת ללומדים לתואר להתרכז בו מבלי לדאוג למקור התשלום לשכר הלימוד ולצורך לעבוד תוך כדי התואר. בחלק ממוסדות הלימודים האקדמאיים סטודנטים למסלול ישיר לדוקטורט יכולים לתרגל סטודנטים לתואר ראשון ולהרוויח גם ניסיון וותק כמתרגלים וגם הכנסה נוספת.
 
לימודים - מידע חסרונות לבחירה במסלול לימודים ישיר לדוקטורט 
עם זאת כדאי לדעת כי לימודים במסלול הישיר לדוקטורט טומנים בחובם מספר חסרונות. אחד החסרונות הבולטים הוא שבעת כתיבת הדוקטורט לסטודנט אין ניסיון קודם בכתיבה אקדמית, הקיים אצל סטודנטים שעשו קודם תזה במסגרת לימודים לתואר שני. מכאן יוצא שסטודנטים שהולכים למסלול ישיר לדוקטורט נאלצים "להתגלח" על הדוקטורט שלהם ולהשקיע שעות רבות נוספות בהבנת העקרונות לפיהם עליו להיכתב.
 
חסרון בולט נוסף של בחירת מסלול לימודים ישיר לדוקטורט הוא העדר ניסיון בשוק העבודה. סטודנטים במסלול לימודים לדוקטורט אינם יכולים לעבוד במהלך התואר כחלק מתנאי מתן המלגה. כתוצאה מכך, הם יוצאים לשוק העבודה עם דוקטורט אך ללא ניסיון, שילוב שעלול להיות בעייתי כיוון שהם עלולים להיות מתויגים כ"אובר קוואליפייד" לתפקיד, והעדר הניסיון יהיה בעוכריהם אל מול סטודנטים שצברו ניסיון מקצועי במהלך לימודי תואר שני ודוקטורט.
 
עבור מי שמעוניין להמשיך בלימודים באקדמיה לפוסט דוקטורט ולקריירה כמרצה וחוקר, מסלול לימודים ישיר לדוקטורט עשוי להתגלות גם כחסרון. בקבלה לתואר פוסט דוקטורט נבחנים הפרסומים האקדמאיים של המועמד. בוגרי מסלול לימודים ישיר לדוקטורט עלולים להמצא בעמדת נחיתות מבחינת כמות הפרסומים ביחס לעמיתיהם שעשו תואר שני ואחריו דוקטורט, כיוון ששמם לא מופיע במסגרת המחקר לתזה, ומכיוון שמסלול לימודים ישיר לדוקטורט הוא מסלול עמוס, אין להם זמן להשתתף כעוזרי מחקר במחקרים אחרים המתקיימים במחלקה.
 
לימודים במסלול ישיר לדוקטורט מגבילים את תחומי כתיבת הדוקטורט של הלומד בהם לתחומי המחקר של מרצי המחלקה בה הוא לומד. מכיוון שדוקטורט הוא מחקר אותו הוגה הסטודנט, סטודנטים רבים הלומדים במסלול לימודים המקובל נוטים לבחור את המקום בו יעשו דוקטורט בהסתמך על המרצים החוקרים נושאים בתחומי העניין בהם ירצו לעסוק בדוקטורט. סטודנטים במסלול ישיר נאלצים לבחור בין מרצי המחלקה הפנויים לקבל דוקטורנטים ולקבוע את תחום הדוקטורט בהתאם לנושאי המחקר של המנחה. כתוצאה מכך, יתכן כי הסטודנט ימצא את עצמו עוסק במשך 4 שנים במחקר שלא באמת מעניין אותו ואינו משקף את הכיוון בו היה רוצה להתקדם לו היה בוחר בעצמו.
 
לסיכום 
ההתלבטות לגבי לימודים במסלול ישיר לדוקטורט היא התלבטות קשה ורבת משמעות לעתידו של הסטודנט המתחיל תואר שני. לפני עשיית הצעד כדאי להתייעץ עם סטודנטים אחרים במחלקה שבחרו בו, לברר מה דעתם על הבחירה, לגלות יתרונות וחסרונות נוספים הנגזרים מלימודים במוסד אקדמי זה ובמחלקה הספציפית, ולעשות את הבחירה בצורה הכי מושכלת שיש.
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים