חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

סביבת לימודים נכונה 

 במאמר זה נעסוק בסביבת לימודים נכונה בדגש על לימודי פסיכומטרי. עם זאת, האמור נכון ורלוונטי גם ללימודים אקדמאיים וסוגי לימודים נוספים.
משחר האנושות למדו בני האדם למבחן פסיכומטרי.
אולי בעצם לא, אבל מה שבטוח הוא שאדם לכל אורך חייו לומד ולמידה יעילה היא סגולה לחיים טובים יותר (ופחות מועדי ב').
 
היות והמבחן הפסיכומטרי הוא ככל הנראה המבחן התובעני ביותר שעברתם עד כה. הלימוד אליו הוא הזדמנות פז לסגל הרגלי למידה נכונים יותר.
 
סביבת עבודה היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הריכוז, ההשראה והנינוחות לטובת יעילות ולימוד בעיות אחוזים, תנועה והספק ושאר הפנינים בהן תתקלו במבחן זה באופן פורה. מניסיונו של מי שראה אלפי תלמידים ומאות עמדות למידה. בחרתי לקבץ צרור עצות (אלומה) ליצירת סביבת לימוד נעימה לבחינה הפסיכומטרית.
 
לימודים על כיסא ושולחן
לא מעטים מאיתנו רגילים עדיין ללמוד כפי שלומדים לבגרות בתנ"ך; הכוונה היא שלומדים במיטה, תוך כדי אכילה, בסלון, במרפסת ובשלל מקומות נוספים.
 
באופן כללי אני מאמין שלמידה במקומות מגוונים אכן תורמת ללימוד. יש לי תלמידה שעד היום קוראת לשאלות לוגיקה בחלק המילולי שאלות דשא כי שם לימדתי אותה כשהיא איבדה ריכוז (נוצר לה צימוד מצוין- כל פעם שהיא שוכחת משהו היא נזכרת בדשא ואז בדרך לפתור את התרגיל). אבל לימוד זה יוקדש בעיקר לחלקי השינון בפסיכומטרי (אוצר מילים, נוסחאות בגיאומטריה, לוח הכפל, חזקות ושורשים בסיסיים, תרגום אחוזים לשברים...).
 
כלומר הכלל המנחה, אשר מתאים ע"פ רוב – לימדו לפסיכומטרי בישיבה. ככל שהתנוחה שלכם יותר תתאים לקריאה, לסימון מילות מפתח ותשובות היא תהיה יעילה יותר. נקודה נוספת היא שתבחנו ישיבה ותמיד יש לשאוף להתאים את תנאי הלימוד לתנאים שיהיו במבחן.
 
לימודים לא מול טלוויזיה בסלון ולא מול חלון
לימודים צריכים להיות עם מינימום הסחות דעת ולכן לא רצוי שיהיו מול הטלוויזיה, כי אז תכירו היטב את התנועות בקליפ החדש של מדונה, אבל לא בעיות תנועה.
 
לרוב, מעצבי הפנים שאינם מעצבי פנים (כלומר כל אדם שצריך לסדר חדר), נוטים למקם את שולחן הלימוד מול החלון. לדעתי, וכמה שהדבר יישמע לא פופולרי, שולחן לימוד צריך להיות מול הקיר! הסיבה היא שחלון גורם לחשוב על דברים אחרים, גורם לנו לחלום בהקיץ. חלומות הם חשובים, אבל בעת לימוד לקראת מבחן פסיכומטרי נותיר אותם למשתתפי כוכב נולד. יתרון נוסף בהצבת השולחן מול הקיר, היא האפשרות ליצירת סביבת לימוד דו מימדית. כך למשל על הקיר ניתן לתלות מילים קשות, נוסחאות נבחרות, וכמובן דף לקחים (דף בו רושמים מסיחים שנפלנו בהם).
 
לימודים מחייבים סדר וניקיון
דפי נוסחאות, תרגילים פתורים, קשקושים, דפי תשובות, עפרונות וכמובן אבקת מחיקות... נראה שהשולחן גדול ככל שיהיה לא יכול להכיל את כמות החומר!

תלמידי מועד יולי שלומדים לבחינה הפסיכומטרית במהלך פסח יודעים לספר שגם שולחן הסדר קטן מלהכיל את כמות החומר העצומה.

 
התירוץ הקבוע שלי "בלגן מסודר" לא תופס באמת. עשו לכם מנהג, כל 10 תרגילים מפנים את מה שצריך. ניירות (שכתובים משני הצדדים-נא לחשוב ירוק) ילכו למחזור, אבקת מחק וחודי עיפרון שבורים לפח. דפים שרוצים לשמור- או שתולים על הקיר (ר' עצה קודמת) או שמתייקים.
 
סביבת למידה שאינה מסודרת, גורמת לכך שגם לא יהיה לכם "סדר בראש" ואת זה לא תוכלו להרשות לעצמכם בפסיכומטרי.
 
לימודים עם מוזיקה
סוגיית המוזיקה תוך כדי הלימוד היא סוגיה שנפש האדם מתחבטת בה החל מהמצאת הפפירוס הראשון. דיוויד יום, פילוסוף אנגלי, נהג ללמוד במערה ליד ביתו. לעומתו, ליאונרדו דה-וינצ'י וקורט גדל נהגו ללמוד בתוך בתי-מלאכה רועשים. לסוגיה זו אין לי פיתרון טוב אלא רק עצה אחת, אל תלמדו בסביבת עבודה שקטה לחלוטין כגון מרתף משום ש:
(א) חבל על העיניים שלכם אין כמו אור השמש.
(ב) מרתפים נוהגים להיות שקטים בצורה אבסולוטית ואילו הבחינה הפסיכומטרית עצמה נערכת בתוך כיתות שבהם ייתכנו רעשי רקע שונים.
(ג) שקט מוחלט מדי, גורם לכל רעש קטן להישמע כמו פצצה ועקב כך הריכוז נפגם הרבה יותר.
 
לסיכום
לא משנה איזה טיפוס אתם, לקראת מבחן פסיכומטרי וגם לקראת לימודים אקדמאיים יש להיערך בהתאם מבחינת סביבת הלימוד. זכרו סביבת למידה נכונה מוציאה תוצאה ממצה (את הפוטנציאל).
 
המאמר נכתב ע"י אסף רגב מדריך פסיכומטרי בחברת EZ Way פסיכומטרי
מלא פרטיך ומכוני פסיכומטרי מובילים יפנו אליך
פסיכומטרי - מידע נוסף 
 
 
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים