חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

פרק חיבור יתווסף בעתיד למבחן פסיכומטרי

לימודים >> פרק חיבור יתווסף בעתיד למבחן פסיכומטרי

פסיכומטרי - מידע נוסף
לימודים - מידע

עד היום מבחן פסיכומטרי כלל 3 פרקי לימודים – פרק מילולי, פרק חישובי ופרק אנגלית. על פי החלטת המרכז הארצי לבחינות והערכה ועל פי בקשת מוסדות לימודים אקדמאיים החל מעוד 3 שנים יתווסף לפסיכומטרי פרק נוסף שתוכנו כתיבת חיבור.

בהיותו מבחן מסנן, מבחן פסיכומטרי עבר במהלך השנים שינויים רבים. ברבות השנים ירד מהבחינה פרק החשיבה הצורנית וכעת עתיד להתווסף אליו פרק חיבור. הוספה והורדה של פרקים למבחן פסיכומטרי משפיעה בדרך כלל על תוקף הניבוי של הבחינה כמנבאת הצלחה בלימודים אקדמאיים ועל כן עוד בטרם הפרק החדש הצטרף בפועל יש כבר מי שצופה את הבעיות אותן הוא עלול להוסיף בקבלה למוסדות לימודים אקדמאיים.

מה יהא על לקויי הלמידה?
הפרק החדש במבחן פסיכומטרי מוסיף איום נוסף על לקויי למידה. אם לימודים לפסיכומטרי נחשבים כאתגר קשה גם כך, כתיבתו של חיבור בעל שטף רעיוני ומבני בפרק זמן קצוב נראית להם בחזקת משימה בלתי אפשרית. בנוסף, אחד הקשיים הרציניים של בעלי לקויות למידה הוא הצורך להתרכז במשך כל שעות הבחינה והלימודים הארוכות ולהישאר ממוקדים. הוספתו של פרק חיבור תוסיף לכל הפחות שעה נוספת לזמן הבחינה ותקשה על השארותם מרוכזים ומכאן על השגת ציון גבוה במבחן פסיכומטרי וקבלתם למוסדות לימודים אקדמאיים. 

כיצד פרק החיבור בבחינה ישפיע על היצירתיים?
חשיבה יצירתית היא סוג החשיבה שמסייעת לקידומו של המדע וליצירת מחקר פורץ דרך. הבעיה עם סוג כזה של חשיבה הוא שהוא אינו תואם אלגוריתם ואינו ניתן לרכישה באמצעות לימודים. על פי הודעת המרכז הארצי לבחינות והערכה, כמו את שאר הבחינה גם את פרק החיבור במבחן פסיכומטרי תבדוק מערכת ממוחשבת. בכדי שמכונה תבדוק טקסט עליה לעקוב אחר דפוס, ועל כן ציון הפסיכומטרי של בעלי החשיבה היצירתית עלולים להנזק, ומוסדות לימודים אקדמאיים עלולים לאבד בשל כך את האנשים המבריקים ביותר שיכלו להיות בשורותיהם.

מדובר במבוי סתום שכן אם את הבחינה יבדוק לא אלגוריתם אלא אדם בשר ודם הרי שאופן התפיסה וההבנה שלו שעלול להיות שונים מאלו של אנשים בעלי מחשבה יצירתית יפגע אף הוא בציונם ושוב מערכת הלימודים האקדמאית תפספס את האנשים שיכלו להזניק את המדע קדימה עקב הוספת פרק החיבור למבחן פסיכומטרי.

כיצד פרק החיבור ישפיע על העולים?
אוכלוסיה נוספת שמוצאת עצמה נאבקת במהלך קורס פסיכומטרי בתכני הלימודים היא אוכלוסית העולים. כאשר שפת אמך אינה עברית למידת אוצר המילים ומשפטי פ.ט.ל קשה גם כך. הוספתו של פרק חיבור בעברית הנעשה תוך הגבלת זמן ותוך שימוש באוצר מילים גבוהות, בדיקת תחביר ובדיקת שטף רעיוני תיצור עבור העולים קשיים נוספים וגם אצלם קיים סיכון לפגיעה בציוני הפסיכומטרי ובקבלה ללימודים אקדמאיים.
 
השפעת פרק החיבור על כלל האוכלוסיה
בנוסף לאוכלוסיות אלו להוספת פרק חיבור למבחן פסיכומטרי תתכן פגיעה בכלל האוכלוסיה עקב התייקרות מחירי קורסי פסיכומטרי וכן עקב העובדה כי תלמידים המעוניינים במסלול לימודים לתואר ראשון שאינו מחייב רמת כתיבה אקדמית גבוהה עלולים למצוא עצמם במצב שבו לא יוכלו להתקבל ללימודים המבוקשים בגלל פרק שאינו משמש אינדיקציה עבורם.

מלא פרטיך ומכוני פסיכומטרי מובילים יפנו אליך
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים