חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

מבחן פסיכומטרי מותאם

לימודים >> מבחן פסיכומטרי מותאם
פסיכומטרי - מידע נוסף

אם יש לכם איזושהי מגבלה פיזית, או לקויות למידה, כדאי לכם לברר האם מגיעות לכם התאמות במבחן פסיכומטרי. מטרת התאמות אלה לעקוף כמה שאפשר את הלקות או המגבלה, כדי שהמבחן יוכל בכל זאת לשמש מדד להערכת אותו התחום שנבדק במבחן פסיכומטרי "רגיל". כלומר, יהיו אותן שאלות ואותם חלקים לבחינה, אבל בדרך שתאפשר לכם למצות את היכולות האמיתיות שלכם, ולהתמודד עם אחרים בצורה הוגנת.

אל תתלהבו, ממש לא קל להשיג התאמות כאלה. צריך הרבה אישורים והרבה זמן לבירוקרטיה, וגם אם היו לכם הקלות בבגרות זה לא אומר שתקבלו אותן כאן...

פסיכומטרי - מידע איך אני מקבל התאמות למבחן פסיכומטרי?
קודם כל, בררו מתי הבחינת פסיכומטרי שבה אתם רוצים להיבחן. בחינות פסיכומטרי מותאמות נערכות במקביל לבחינות רגילות בשלושה מועדים- אפריל, יולי ודצמבר. דבר שני, קחו הרבה זמן מראש להתחיל בתהליך האישורים - לפחות שלושה חודשים. כדאי שתתחילו ללמוד למבחן פסיכומטרי כשאתם כבר יודעים אילו הקלות אם בכלל יש לכם, ותוכלו לתרגל בתנאים כמה שיותר דומים.

בררו אילו אישורים אתם צריכים להביא. במקרה של מגבלה פיזית האישורים כוללים אבחון של רופא מומחה שרלוונטי לתחום בו ישנה מגבלה. במקרה של הפרעת קשב וריכוז האישורים כוללים בדיקה של איש מקצוע (פסיכיאטר, נוירולוג, נוירו פסיכולוג או פסיכולוג קליני) המתמחה בתחום זה. ובמקרה של לקויות למידה, יש להגיש בין השאר אבחון מקצועי מאיש מקצוע בעל הכשרה ספציפית בתחום של אבחון מבוגרים בעלי לקויות למידה, האבחון צריך להיות עדכני (אחרי גיל 16, ומשנת 2002 ואילך). תיאור מפורט יותר של האישורים הנדרשים בכל מקרה ניתן לראות באתר המרכז הארצי לבחינות והערכה (www.nite.org.il).

רשמו לפניכם אילו אישורים צריך בדיוק, אם איש המקצוע שברצונכם לפנות אליו מוכר ע"י המרכז הארצי לבחינות והערכה, ומלאו יחד איתו את ה"דף לנבחן" (שניתן להוריד מהאתר של המרכז הארצי).

את האישורים הגישו למרכז הארצי, באמצעות היחידה לבחינות מותאמות (במו"ת), והם אלה שיקבעו אילו הקלות והתאמות יאפשרו לכם.

פסיכומטרי - מידע אז ההקלות הם כמו ההקלות שהיו בבגרויות? איזה התאמות אפשר לקבל במבחן פסיכומטרי?
לא בדיוק. הצורה והמטרה של מבחן פסיכומטרי שונות מאלה של הבגרות ולכן גם ההתאמות שונות. כן, למשל, אין הקלה לאנשים בעלי דיסגרפיה או שגיאות כתיב, כי הפסיכומטרי הוא מבחן אמריקאי, רב-ברירה. אין הקלות לאנשים עם חרדת בחינות, אין שימוש במילונית, ולא יתנו לכם פטור ממתמטיקה.

ההתאמות במבחן פסיכומטרי שאפשר לקבל (כל אחד בהתאם לדרגת החומרה של מגבלתו) כוללות - התאמת התנאים הפיזיים במקרה של מגבלה פיזית כגון נכון, חירשות וכד', הארכת זמן של 5 דקות לכל פרק, הפסקה בין פרק לפרק, שימוש במחשבון לארבע פעולות החשבון הבסיסיות, השמעת הבחינה באנגלית על גבי קלטת, הגדלת טופס הבחינה או גיליון התשובות, או בחינת מפע"ם.

פסיכומטרי - מידע מה זה מפע"ם?
מפע"ם ומבחן פסיכומטרי, הם כמו שאומרים, same same but different. המפע"ם הוא מבחן פסיכומטרי ממוחשב. יש בו את אותם נושאים ואותן שאלות, אבל המבנה שלו ודרך הציינון שונים. דבר ראשון, יש בו שלושה פרקים בלבד ולא שמונה, אחד לכל חלק (אנגלית, כמותי ומילולי). דבר שני, יש בו הרבה יותר זמן לכל שאלה - לפחות פי שניים ביחס לזמן לשאלה בבחינת פסיכומטרי רגילה.

במבחן מפע"ם, כל שאלה מוצגת בנפרד על המסך, ויש לה זמן משלה, אם סיימתם לפתור את השאלה אפשר לעבור הלאה, אבל- "נגעת נסעת", אי אפשר לחזור אחורה, גם לא בתוך אותו הפרק. גם הציון של המבחן שונה - אמנם הוא נע באותו טווח, בין 200 ל-800, אבל המבחן הוא מבחן אדפטיבי, כלומר מבחן שמתאים את עצמו אליכם. איך זה עובד? השאלה הראשונה שמוצגת לכם תהיה ברמה בינונית. אם הצלחתם בה, השאלה הבאה תהיה קשה יותר, ואם טעיתם השאלה הבאה תהיה קלה יותר. כך בכל שלב, עד שהמבחן ימצא את רמת הקושי המתאימה לכם ביותר.

פסיכומטרי - מידע אז אני ארשם לקורס פסיכומטרי, ובינתיים אתחיל להגיש את האישורים אם אני אראה שקשה לי מדי?
ממש לא כדאי. שימו לב, זה שונה להתכונן למבחן כזה, או מבחן עם מחשבון, מאשר להתכונן למבחן פסיכומטרי רגיל וללא התאמות. אל תניחו מראש שתקבלו את ההתאמות, כי קשה לקבל אותן, אך גם אל תניחו מראש שלא תקבלו אותן - כי אם הן מגיעות לכם לפי המרכז הארצי, זה יכול להקל עליכם מאד להתקבל למסלול לימודים הרצוי.

היערכו מספיק זמן מראש, ותוכלו לדעת בפני איזו בחינה אתם עומדים כשאתם מתכוננים.
כמו כן, ישנם קורסים שמותאמים במיוחד לאנשים בעלי לקויות למידה, ואם יש לכם התאמות במבחן כדאי לכם להשתתף בקורס פסיכומטרי ללקויי למידה ולאו דווקא בקורס רגיל.

מלא פרטיך ומכוני פסיכומטרי מובילים יפנו אליך:

 

לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים