חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

האם יש אלטרנטיבה טובה ממבחן פסיכומטרי למיון לאקדמיה?

לימודים >> האם יש אלטרנטיבה טובה ממבחן פסיכומטרי למיון לאקדמיה?
האם יש אלטרנטיבה טובה ממבחן פסיכומטרי למיון לאקדמיה?
האם מבחן פסיכומטרי הוא כלי המיון הטוב ביותר לאקדמיה? שאלה זו היא תמיד נושא חם לויכוח בפורומים, ואפילו שרי חינוך התלבטו בה. ציון פסיכומטרי בשילוב ציון סכם מהווים מנבא של 0.7 לגבי מידת ההצלחה של המועמד לתואר. רבים טוענים כי ציון פסיכומטרי הוא מדד שאינו מספיק, ומציעים אלטרנטיבות בדמות מבחני מיון בסוף שנת הלימודים הראשונה, סינון על פי ציונים או מבחני מיון פרטניים לכל פקולטה.
לימודים - מידע
פסיכומטרי - מידע נוסף
לימודים - מידע
בשנת 2003, נעשה ניסיון להכניס כשיטת מיון לצד ציון פסיכומטרי, את ציון המצרף – הציון בבגרויות באנגלית, מתמטיקה, שפה או היסטוריה כאשר ציונים אלו אינם מגובים בציוני המגן. לאחר פחות משנה מערכת החינוך חזרה בה משיטה זו כיוון שהיא התגלתה כמעוותת את סיכויי הקבלה: מועמדים מאזור הפריפריה התקשו להתקבל באמצעותה, ואילו מועמדים מאזורים שמסומנים כאזורים שקל להעתיק בהם בבגרות ומאזור המרכז זכו ליתרון. יוצאי הפריפריה נאלצו לדבוק בשיטת הסכם הדורשת ציון פסיכומטרי , וכל הניסיון לצמצם את הפער בין הפריפריה למרכז עלה בתוהו.

עם זאת, הדיון בנושא החלפת הפסיכומטרי במבחן מיון אחר לא גווע. בפורומים וטורי דעה שונים מציעים המתנגדים למבחן פסיכומטרי ככלי מיון את האפשרות לסינון בסוף שנת הלימודים הראשונה. לו התקבלה דעתם הרי שסטודנטים רבים היו מוצאים את עצמם נפלטים מהמערכת בסוף שנה א' באקדמיה, לאחר ששלמו את שכר הלימוד והתאמצו בכדי להצליח וצריכים להתחיל הכל מההתחלה. שנה א' נחשבת לשנה הקשה ביותר בתואר, ועל כן סביר להניח שאלו שמסתגלים לאט יותר היו צריכים לעבור שוב ושוב את שנה א', באותה הפקולטה או במספר פקולטות עד שיכלו להמשיך בלימודיהם (זאת כמובן בהנחה שהתקציב מאפשר להם זאת).  

הצעה נוספת להחלפת המבחן הפסיכומטרי היא יצירת מבחני מיון פקולטיים. הבעיה הטמונה בהצעה זו היא שיתכן ותיווצר שונות אדירה בין מבחני הכניסה לאותה הפקולטה במוסדות הלימוד השונים, וכן תתכן שונות ברמת הקושי של המבחן בין השנים. בכדי להתקבל לפקולטות שונות, הסטודנטים יאלצו להגיע לימי מבחן וסטודנט שנרשם ליותר ממוסד אקדמי אחד וליותר מפקולטה אחת, יצטרך לפנות מספר ימים לשם הגעה לבחינות וגם אז לא מובטח לו כי הדבר לא היה לשווא. 

היתרון של מבחן פסיכומטרי ככלי מיון נובע מהסטנדרטיזציה הקיימת בו. מבחן פסיכומטרי הוא מבחן מנורמל, כך שבכל שנה רמת הקושי של המבחן נשמרת ביחס לשנים קודמות וכן צורת ההתפלגות של תוצאות המבחן הפסיכומטרי. כתוצאה מכך אין למועד בו נבחנת במבחן פסיכומטרי השפעה על הציון אותו אתה עתיד לקבל בשל הבדלים ברמות קושי.  השימוש בשיטת הסכם מאפשר לסטודנט להגיש את מועמדותו לכמה פקולטות ולאחר הגשת המועמדות לא נדרשת ממנו התערבות אקטיבית נוספת כמו במקרה של בחינות פקולטיות.

ציון פסיכומטרי אינו רק כלי מיון עבור הסכם, אלא הוא משמש גם לקביעת רמת האנגלית האקדמית של הסטודנט. אם יוחלף הפסיכומטרי בכלי מיון אחר, כל הסטודנטים יאלצו בנוסף להבחן במבחן המזכיר את מבחן אמיר בכדי שהאוניברסיטה תוכל לקבוע את סיווג רמת האנגלית שלהם. 

לבחירה במבחן פסיכומטרי כשיטת מיון יתרונות נוספים – ההכנה למבחן פסיכומטרי מקנה ללומדים כלים להסקה שיסייעו להם בתרגולים ובשיעורי הבית באקדמיה, שהרי אין זמן בתרגול לפתירה של יותר מתרגיל אחד בכל נושא. יתרונות נוספים הם העלאת רמת האנגלית והדלת אוצר המילים בקרב הלומדים בקורס פסיכומטרי, דבר שיסייע להם כשידרשו לכתיבת עבודות אקדמאיות או לקריאת מאמרים.  גם החלק המילולי במבחן פסיכומטרי מספק כלים שיסייעו לסטודנטים באקדמיה בדמות הבנת אנלוגיות, יכולת הקש והסקת מסקנות מתוך הטקסט וכן הלאה שיסייעו להם לכתיבת מאמרים ועבודות בצורה המובנית הנדרשת מסטודנטים הלומדים לימודים אקדמאיים. 
מלא פרטיך ומכוני פסיכומטרי מובילים יפנו אליך
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים