חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

פסיכומטרי

לימודים >> פסיכומטרי

מבחן פסיכומטרי כתנאי סף למוסדות השכלה גבוהה

אם התחלתם לברר אודות מבחן פסיכומטרי, כנראה שהגעתם למסקנה שברצונכם ללמוד במוסד להשכלה גבוהה (אוניברסיטה או מכללה, למשל), וגיליתם שיש בחינה נוספת, חוץ מהבגרויות שעשיתם עד כה, שעליכם להיבחן בה בטרם תוכלו להתקבל ללימודים.
פסיכומטרי - מידע נוסף
מה זה פסיכומטרי? אז מהו אותו "פסיכומטרי"?
פסיכומטרי הוא מבחן שנועד לפתור בעיה לאוניברסיטאות ולמכללות: הרבה אנשים רוצים ללמוד בהן, אבל לא לכולם יש מקום. לכן המוסדות זקוקים לאיזשהו כלי סינון שיעזור להם להחליט איזה אנשים יתקבלו.המבחן (המוכר יותר כ- פסיכומטרי) מחובר על ידי "המרכז הארצי לבחינות והערכה", שהוא גוף שלא תלוי במשרד החינוך או באוניברסיטאות, ויש לה הרבה יתרונות מבחינת האוניברסיטאות והמכללות בתור כלי למיון מועמדים.

דבר ראשון, גילו שמבחן פסיכומטרי יכול לנבא לא רע את ההצלחה של הנבחנים בו בתואר הראשון. כלומר, בדרך כלל מי שמקבל ציון גבוה במבחן פסיכומטרי יצליח לקבל גם ציונים גבוהים בתואר.

דבר שני, בניגוד לציוני בגרויות, ציון פסיכומטרי הוא ציון אובייקטיבי, ואינו מושפע מציוני מגן. בכך יש יתרון למבחן גם בעבורכם: לא אכפת לציון בבחינת פסיכומטרי עד כמה המורה אהבה אתכם, אם המורה חושבת ש-100 זה לאלוהים (או לאיזה תלמיד גאון שהיה לה לפני עשר שנים ומאז אף אחד לא מגיע לקרסוליו), או אם החסרתם יותר מדי שעורים בתיכון. אנשים מתבגרים, רוצים ללמוד מקצוע, ולא רוצים שהעובדה שעשו חיים בתיכון תרדוף אותם כל החיים- ככה הם יכולים ללמוד למבחן אחד גדול, להשקיע חודשים ספורים, ולהשיג ציון גבוה שמייצג טוב יותר את דרך הלמידה שלהם היום, לא בשנות התיכון העליזות.

יתרון שלישי שיש למבחן פסיכומטרי עבור האוניברסיטאות והמכללות היא שזה כלי זול בשבילם- הם רק מקבלים ציונים, לא צריכים לעשות ראיונות או מרכזי הערכה. לעתים המוסדות משתמשים בציוני "סכם", שמשלבים את ציון הבגרות עם הציון במבחן פסיכומטרי. תוכלו לברר עם המוסד שאליו ברצונכם להתקבל מה הוא דורש.

ממה מורכב פסיכומטרי? מה יש בבחינת פסיכומטרי?
למבחן פסיכומטרי, שהוא מבחן רב ברירה (אמריקאי), יש שלושה חלקים שונים. חלק אחד הוא חלק כמותי (מתמטי). בחלק זה, השונה מאד מהבגרות במתמטיקה, למעשה בוחנים את יכולת הניתוח שלכם באמצעות בעיות ותרגילי חשבון.

חלק שני במבנה הוא חלק מילולי (עברית), הבוחן את יכולת הבנת הנקרא שלכם, את היכולת שלכם לשבת בבית ולדגור על הספרים (שהרי לפני המבחן תצטרכו לשנן המון מילים כדי לדעת את אוצר המילים המיוחד שבו משתמשים במהלך מבחן פסיכומטרי ובערך בשום מקום אחר), ויכולת העבודה השיטתית שלכם, בפתרון בעיות היגיון.

חלק שלישי הוא חלק באנגלית, שבו בודקים איך אתם יכולים להתמודד עם חומר קריאה באנגלית, משהו שאם תרצו או לא, תצטרכו לעשות הרבה במהלך התואר הנכסף. כמו שאתם רואים, לא פלא שמבחן פסיכומטרי מנבא ציונים בתואר ראשון- כל הדברים שבוחנים בו הם כישורים שיעזרו לכם בלימודים הגבוהים.

אבל חשוב לזכור: פסיכומטרי זה כלי מיון, וכך צריך להתייחס אליו. הוא לא בודק אינטליגנציה, ולא בודק כמה תצליחו בחיים, הוא לא בודק ישירות כמה מוטיבציה יש לכם, כמה יצירתיות, ועוד תכונות שגם הן יכולות לעזור לכם בתואר.

עניין נוסף הוא, שאין קשר בין רמת הקושי של התואר עצמו לציון שצריך כדי להתקבל אליו באוניברסיטה. אם יש שני מסלולים, למשל מסלול פיסיקה קוואנטית ומסלול של רפואה, ולרפואה מבקשים ציון פסיכומטרי הרבה יותר גבוה, זה רק אומר שיותר אנשים רוצים להתקבל לרפואה מאשר לפיסיקה קוואנטית, זה לא אומר שלימודי הרפואה יותר קשים או טובים.

בקיצור, זה פשוט מבחן שצריך לעשות כדי להתקבל למה שאתם רוצים. לכן גם אין "ציון טוב" או "נכשל"- ציון טוב הוא ציון שמאפשר לכם להתקבל למה שרציתם. יכול להיות שיהיה לכם קל, ויכול להיות שתצטרכו לעבוד קשה בשביל הציון הנכסף- אבל בסוף זה יהיה שווה את זה. 

פסיכומטרי - איך נבחנים? אז איך נבחנים?
למבחן פסיכומטרי צריך להירשם מראש, או ע"י טפסים שקונים בחנויות הספרים ושולחים בדואר, או דרך האינטרנט באתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה (www.nite.org.il). הבחינות הרגילות נערכות חמש פעמים בשנה, בחודשים: פברואר, אפריל, יולי, אוקטובר ודצמבר.

יש גם בחינות פסיכומטרי בתנאים מותאמים לבעלי לקויות למידה או מוגבלויות פיסיות, ואותן עורכים באפריל, יולי ודצמבר, ובחינות בשפות אחרות, כגון רוסית, אנגלית ועוד, שלא מתקיימות בכל מועד ועליהן תוכלו לקרוא באתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה.

לבחינת פסיכומטרי כדאי להירשם כמה שיותר זמן מראש, כדי לא לשלם קנס על רישום מאוחר, וכדי שתוכלו להיבחן בעיר ובזמן שאתם מעדיפים (יש מועדים בהם אפשר להיבחן גם בבוקר וגם בצהריים).
שיהיה בהצלחה!
 
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים