חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

תואר ראשון

לימודים >> תואר ראשון

לימודים - מידע

תואר ראשון



תואר ראשון נקרא כך משום שהינו התואר האקדמי הראשון אותו יכול הסטודנט להשיג, אך שמו הרשמי הוא בוגר אוניברסיטה.
לימודי תואר ראשון נמשכים בין 3 ל-5 שנים בהתאם לפקולטה בה לומד הסטודנט וליכולתו לעמוד בדרישות המעבר בין הסמסטרים.
קיימים סוגים שונים של תואר ראשון המעידים על התחום בו הם הושגו. כך למשל תואר ראשון הנפוץ ביותר הוא B.A. הניתן ללומדי מקצועות הומניים בעיקר, אך לומדי חינוך ובעלי תעודת הוראה מקבלים תואר ראשון הנקרא B.Ed., ואילו תואר ראשון בשם B.S. או B.Sc. ניתן לסטודנטים למדעים מדויקים ומדעי ההנדסה.
מספר בעלי תואר ראשון בישראל גדל ב-50 השנים האחרונות פי 20. הגידול נבע מעלייה באחוז בעלי הבגרות המלאה שפתחה בפני רבים את השער אל האקדמיה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ל-29% מהישראלים תואר ראשון לפחות. נתון זה זהה לשיעור בארה"ב ונחשב לאחד הגבוהים בעולם.
עקב דרישות השוק ונגישות ההשכלה הגבוהה, עבור חלק גדול מהאוכלוסיה רכישת תואר אקדמי מהווה חלק טבעי במסלול החיים. מצב זה הביא לגידול בכמות האקדמאים אך הפחית מכוחו של תואר ראשון ככלי למציאת עבודה בסיום התואר, ורבים מבעלי התארים מוצאים כי תואר ראשון לא הועיל להם בשוק העבודה. עם זאת, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה כי תחומי המתמטיקה, הסטטיסטיקה ומדעי המחשב משתלמים ללומדים אותם, וכן גם הנדסה, אדריכלות ומנהל עסקים.

לימודים - מידע

לימודי תואר ראשון


תואר ראשון נחלק למספר סמסטרים בהם הסטודנט משתתף בקורסים ואוגר נקודות זכות. מספר נקודות הזכות הנדרש נקבע על ידי האוניברסיטה והוא נחלק בין קורסי החובה וקורסי הבחירה. במסגרת תואר ראשון, סטודנטים שלא השיגו ציון פטור מאנגלית במבחן הפסיכומטרי או ציון עובר במבחן אמי"ר מחויבים בלקיחת קורסים באנגלית במהלך תואר ראשון בהתאם לרמתם.
הלימודים לקבלת תואר ראשון נמשכים בין 3 שנים במרבית מקצועות מדעי הרוח החברה והטבע. במקצועות ההנדסה הלימודים נמשכים כ-4 שנים ובלימודי ארכיטקטורה אורך הלימודים הוא 5 שנים.
המתלבטים בין הרשמה ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה או במכללה, צריכים לקחת בחשבון את העמידה בציון הסכם, את שיקולי המחיר - עלות שנה אקדמית באוניברסיטה היא 9,000 ₪. במכללות הסכום עשוי להרקיע ליותר. שיקולים נוספים הם המרחק ממקום המגורים ושיקולי העלויות הנגזרות מכך - שכירות, עלות מחייה ונסיעות, והיכולת לעבוד תוך כדי לימודי תואר ראשון. בנוסף, לא בכל האוניברסיטאות ניתן ללמוד את מקצועות הלימוד. שיקול נוסף שעל המועמד לקחת בחשבון הוא היקף הלימודים בחוג המבוקש - במקצועות שונים קיימים מסלולים חד חוגיים ודו חוגיים ועל הסטודנט לשקול האם ברצונו לשלב בין חוגים שונים או לבחור חוג לימודים אחד.

לימודים - מידע

תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון


על מנת להתקבל לאוניברסיטה על המועמד להציג את זכאותו לתעודת בגרות מלאה וציון פסיכומטרי. הסכם, שנקבע באמצעות שקלול בין השניים הוא שקובע לאילו מבין התארים והמסלולים יוכל המועמד להתקבל. דרך נוספת לקבלה לאוניברסיטה היא המכינה האקדמית בה לומדים המועמדים באופן מרוכז השלמות נדרשות והציון שלהם בה משוקלל אף הוא. קיימים תארים שבהם לדרישות אלו מתווספות דרישות נוספות כגון ראיון אישי, תיק עבודות או מבחני מיון. בחלק מן המכללות ניתן להתקבל ללימודי תואר ראשון גם ללא ציון פסיכומטרי, אך קיים סינון על בסיס ציונים בסוף שנת הלימודים הראשונה.

לימודים - מידע

מה קורה אחרי קבלת תואר ראשון?


תואר ראשון במקצועות ההנדסה מספק כרטיס כניסה מבטיח לעולם העבודה, אך למרבה הצער לא כל התארים הראשונים מספקים נקודת זינוק טובה כל כך. תואר ראשון במקצועות הרוח והחברה כולל בדרך כלל את המבואות והבסיס בתחומים השונים בהם ניתן להתמקצע בהמשך בתואר ולכן הוא אינו מספק די כלים לצאת עמם לשוק העבודה ודורש בדרך כלל תואר שני ומעלה.
עם זאת, הסיכוי למציאת עבודה בקרב בעלי תואר ראשון גבוה ועומד על כ-80%, כאשר בקרב בעלי עד 12 שנות לימוד הסיכוי עומד על 58% בלבד. ובעלי תואר ראשון אף נוטים להרוויח יותר.

שיתופי פעולה: דרושים אקדמאים
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים