חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

בגרות

לימודים >> בגרות

בגרות - הכנה לבגרות

תעודת בגרות ניתנת על ידי משרד החינוך למסיימי 12 שנות לימוד שהשיגו ציון עובר ומעלה ב21 יחידות לימוד לפחות במסגרת בחינות הבגרות. מבחני בגרות בודקים את ההבנה, ההטמעה והשימוש בידע אותו רכש התלמיד בכיתות י'-י"ב,ומטרתה ליצור רף להשוואת רמת התכנים בקרב כל תלמידי ישראל. כתוצאה מכך, הכנה לבגרויות באופן נכון קריטית וחשובה מאין כמוה.
לימודים - מידע
בגרות - מידע נוסף
לימודים - מידע
קיימות שתי אוכלוסיות אליהן פונות המסגרות המספקות הכנה לבגרויות. האחת היא תלמידי תיכון המוגדרים על פי משרד החינוך כ"נבחנים אינטרנים". הטיפול בנבחנים אלו נמצא תחת אחריות בית הספר והוא כולל את רישומם, טיפול בבקשות להקלות או להאצת בדיקה עקב רישום לעתודה, הזמנת השאלונים ועוד. עבור נבחנים אינטרנים הציון הסופי של תעודת בגרות מורכב משקלול של ציוני בחינות המגן הנערכות בבית הספר עם ציון בחינות הבגרות. תעודת בגרות של נבחן אינטרני מכילה גם ציונים פנימיים כגון ציון בחינוך גופני וציוני מקצועות שנלמדו שלא לבגרות. שיפור בגרויות לאחר סיום התיכון משאיר את התלמיד בסטטוס אינטרני, מכיוון שהתלמיד נחשב כזכאי לתעודת בגרות.

האוכלוסייה השנייה אליה פונים מכוני הכנה לבגרויות, נקראת "נבחנים אקסטרנים" או "נבחני משנה". בקטגוריה זו כלולים אנשים מעל לגיל 16 שמעוניינים לגשת לבחינות בגרות לאחר שעברו את תקופת התיכון מבלי לגשת למבחנים או שלא סיימו כלל תיכון. נבחנים אלו צריכים להגיש בקשה לפתיחת תיק נבחן חיצוני במשרד החינוך ולשלם בבנק הדואר עבור כמות היחידות בהן ירצו להבחן.נבחנים אלו אינם נבחנים בבחינות מגן וציונם הסופי נקבע רק על סמך בחינת בגרות. הכנה לבגרויות המיועדות לנבחנים אקסטרנים שונה מהכנה לבגרויות המיועדות לנבחנים אינטרנים. זאת משום שקיימים מקצועות שלא ניתן לגשת אליהם בהיקף של 5 יחידות במתכונת אקסטרנית כיוון שהם דורשים נוכחות במעבדות או עבודות מחקר, וכן בחלק מהנושאים, כגון לשון וחיבור, קיימת מתכונת שונה לנבחנים אקסטרנים.

תעודת בגרות היא תעודה חשובה מאין כמותה ולכן שווה להשקיע בבחירת מסלול הכנה לבגרויות טוב ומתאים. תעודה זו מהווה את כרטיס הכניסה הבסיסי ביותר לשוק העבודה כמו גם חלק מכרטיס הכניסה הנדרש ללימודים אקדמאים. בתעודת בגרות לא רק הממוצע חשוב אלא גם ההרכב – למספר יחידות הלימוד המופיע בתעודת הבגרות יש משמעות, כיוון שבחישוב סכם ניתנים בונוסים עבור 4 ו-5 יחידות. במידה ושואפים ללימודים אקדמיים, שווה לעלעל בידיעונים של האוניברסיטאות השונות על מנת לראות האם בפקולטה בה מעוניינים ללמוד נותנים משקל מיוחד לרכיבים מסוימים בבחינת הבגרות.

לימודים - מידעמסלול הכנה לבגרות
האורך, ההרכב והעלות של מסלול הכנה לבגרות משתנה בין תלמיד לתלמיד בהתאם למספר היחידות שברצונו להבחן בהם. המוסדות המציעים הכנה לבגרות מציעים את כל מקצועות החובה – מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה, אזרחות, תנ"ך, ספרות, לשון והבעה כמו גם מקצועות הרחבה רבים כגון פיזיקה, כימיה, גיאוגרפיה ועוד.
בכל שנה שני מועדי בחינות בגרות – מועד קיץ החל בחודשים יוני-אוגוסט ומועד חורף החל בפברואר. בחינות בגרות במתמטיקה ואנגלית מתקיימות בשני המועדים, ובקיץ אף ניתן לגשת למועד ב' בהם. לעומת זאת, בחינות בגרות במקצועות בחירה מתקיימות רק בקיץ.
משך הלימודים במסלולים השונים המספקים השלמת תעודת בגרות, כמו גם היקף הלימודים, משתנים ונעים בין 3-18 חודשים. המוסדות השונים המציעים הכנה לבגרויות מציעים קורסים מרוכזים, המיועדים למי שלקחו הפסקה מהכל והחליטו להשקיע את כל כולם בלימודים, וקורסי ערב המיועדים למי שבוחר לעבוד וללמוד בו זמנית.

לימודים - מידעהיכן ניתן ללמוד לבגרויות?
קיימים מספר אפיקים המספקים הכנה לבגרויות, והם כוללים גם מכינות קדם אקדמיות הפועלות תחת החסות של אוניברסיטאות או מכללות שונות, בתי הספר הפרטיים המציעים הכנה לבגרויות, העזרות במורים פרטיים ואף לימוד עצמי.
מכינות קדם אקדמיות הן מכינות הפועלות בחסות אוניברסיטה או מכללה ומציעות למעוניינים להמשיך לתואר אקדמי הכנה לבגרויות בכל המקצועות. המכינות נמצאות לרוב בתחומי הקמפוס והן מעניקות ללומד תחושה "סטודנטיאלית". סטודנטים רבים משמשים כמתרגלים וכ"מורים פרטיים" בתמורה למלגות במכינות הקדם האקדמיות ומסייעים ללומדים בהם להתגבר על הקשיים. שכר הלימוד במכינות מקביל לשנה וחצי של לימודים באוניברסיטה, כ-13,000 ש"ח, אך קיימות הקלות על בסיס סוציו-אקונומי וניתן אף ללמוד בהן על חשבון הפקדון.
מכוני הכנה לבגרות הם מכונים המתמחים בלימוד למבחני הבגרות והם מעסיקים מורים ומדריכים מנוסים לשם כך. מכונים אלו מספקים לתלמידים ספרי הכנה לבגרויות הכוללים שיטות לימוד המקלות על תהליך הבנת ושינון החומר מבלי לפגוע באיכותו. החומר המועבר במכוני ההכנה ממוקד ותכליתי ובדרך כלל הקורסים אינם ארוכים מאד.
הסתייעות במורה פרטי לשם הכנה לבגרויות היא אופציה טובה עבור מי שנדרש לרענן את החומר ולא ללמוד אותו בפעם הראשונה. במצב זה, המורה הפרטי יכול לסייע בנקודות החלשות בלבד ולאפשר ללומד להתכונן לבגרויות בעלות מינימלית. עם זאת, משום שעלות שיעור פרטי אינה זולה, אם קיימות נקודות חולשה רבות כדאי לבחון את האלטרנטיבות כיוון שבמקרה כזה עלויות השיעורים יכולות להתקרב מאד לאלו של מכוני הכנה או מכינה קדם אקדמית.
כאשר השיפור בציון הבגרות אינו צריך להיות דרמטי או אינו דורש התמודדות עם חומר חדש, כדאי לתלמיד לשקול את אפיק הלימוד העצמי. באפיק זה יכול התלמיד להשיג חומרי לימוד מאנשים אחרים שלמדו לבגרות במסגרת של מכוני הכנה לבגרויות או מכינות ולהשתמש בספרים שלהם. היתרון הגדול באפיק זה הוא היותו חסר עלות נוספת, אך הוא דורש רצינות והתמדה .

לימודים - מידעתנאי קבלת תעודת בגרות

תעודת בגרות מלאה פירושה השגת 21 יחידות לימוד בציון הגבוה מ-55. 21 היחידות חייבות לכלול את מקצועות החובה לפי הפירוט הבא: לפחות 3 יחידות לימוד במתמטיקה ובאנגלית, לפחות 2 יחידות לימוד בהיסטוריה ויחידה באזרחות, ולפחות 2 יחידות בכל אחד מהבאים- תנ"ך, הבעה עברית, וספרות. בנוסף, תעודת בגרות חייבת לכלול ציון עובר במקצוע בחירה אחד לפחות בהיקף של 5 יחידות לימוד.
נבחנים אינטרנים מחויבים בציון עובר בחינוך גופני על מנת להיות זכאים לתעודת בגרות. כמו כן, עליהם להשיג ציון עובר לפחות ב- 9 יחידות לימוד פנימיות, הנלמדות בבית הספר אך עליהן התלמיד אינו נבחן במסגרת בחינות הבגרות.

לימודים - מידעמה קורה אחרי קבלת תעודת בגרות?
במידה והתלמיד מעוניין להמשיך ללימודים אקדמיים ממוצע ציוני הבגרות שלו וציונו במבחן פסיכומטרי יקבעו את ציון הסכם שלו. משמעות ציון הסכם היא שבכל חוג שבו הוא גבוה מציון הסף יש למועמד סיכוי להתקבל. עם זאת, יתכן ובחלק מהחוגים לא יספיק רק ציון סכם אלא תדרש עמידה בתנאים נוספים כגון 4 יחידות מינימום באנגלית או מתמטיקה. 

השלמת בגרויות
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים