חיפוש באתר
לימודים - מועדפים הוסף למועדפים פורום לימודים פורום לימודים - יצירת קשר יצירת קשר רוצה שנציגי המכללות יתקשרו אליי:
Limoodim.co.il
פורטל לימודים
 
כל המידע על לימודים בישראל - מבגרויות, פסיכומטרי ועד התואר השני
מסלולי לימודים ועוד
לקויות למידה לימודי משפטים
לימודים - לקויות למידה לימודים - משפטים
לימודי הוראה לימודי אדריכלות
לימודים - הוראה לימודים - אדריכלות
לימודי קולנוע מנהל עסקים
לימודים - קולנוע לימודים - מנהל עסקים
לימודי פסיכולוגיה סטודנטים
לימודים - פסיכולוגיה לימודים - סטודנטים
לימודי עיצוב לימודי הנדסה
לימודים - עיצוב לימודים - הנדסה
לימודי שוק ההון לימודי רפואה
לימודים - שוק ההון לימודים - רפואה
בגרויות פסיכומטרי אנגלית

ציון פסיכומטרי

לימודים >> ציון פסיכומטרי
דף הבית >> פסיכומטרי >> ציון פסיכומטרי
פסיכומטרי - מידע נוסף
לימודים - מידע

ציון המבחן הפסיכומטרי אינו ציון רגיל שאתם רגילים אליו מבית הספר- וזאת בכמה רמות.
 


לימודים - מידעטווח הציונים
בפסיכומטרי יש, כמו שלמדתם, שלושה חלקים- כל חלק מקבל ציון משלו, שנע בין 50 ל-150 (לקבל 100 זה ציון ממוצע, לא מעולה כמו בבגרות). בנוסף, מקבלים ציון כולל לפסיכומטרי, שנע בין 200 ל-800, עם ממוצע סביב ה-530. בחישוב הציון הכולל של הפסיכומטרי, יש יותר דגש על החלק הכמותי והמילולי (40% לכל אחד) מאשר לחלק באנגלית (משקל של 20%).

לימודים - מידעדרך חישוב הציון
חישוב הציון של המבחן נעשה בדרך הרבה יותר מסובכת מהמבחנים בתיכון. דבר ראשון, מחשבים "ציון גלם"- זה למעשה ציון רגיל, בו סוכמים את כל הנקודות שקיבלתם מהתשובות הנכונות שעניתם, לכל שאלה נקודה.שימו לב, לכל השאלות בחלק הכמותי למשל יש את אותו משקל! אין שאלות ששווה יותר לעשות כי תקבלו על כך יותר נקודות... אחרי שמקבלים ציון גלם לכל חלק, מגיע הזמן שבו הופכים את הציון לציון יחסי. משווים את כמות הנקודות שקיבלתם לנקודות שקיבלו אנשים אחרים שעשו את המבחן - גם במועד שלכם וגם במועדים הקודמים. אם קיבלתם יותר נקודות ממה שהממוצע של כל האנשים קיבל, תקבלו יותר מ-530. אם עברתם בנקודות שלכם 70% מהאנשים שנבחנו בבחינה, תקבלו יותר מ-600. וה-700 המיוחל? ציון מעל 700 אומר שקיבלתם יותר נקודות ממה שקיבלו 95% מהאנשים, ורק 5% מהאנשים קיבלו יותר נקודות מכם...

משמעות דרך הציון הזו היא שלא פשוט לומר כמה טעויות מותר לעשות כדי לקבל כל ציון, זה תלוי בבחינה ובנבחנים האחרים. אבל עצם העובדה שאתם מושווים לאנשים אחרים לא אומרת שיש מועד כזה או אחר שבהם "כדאי יותר להיבחן" כי שאר האנשים סביבכם פחות טובים או שהבחינה יותר קלה- זכרו שמספר הנקודות מושווה לזה של נבחנים במספר מועדים קודמים.

לימודים - מידעאז מה נחשב ציון טוב?
ציון טוב הוא ציון שמאפשר לכם להתקבל למה שאתם רוצים ללמוד. אם אתם רוצים להתקבל למסלול שדורש 420 בציון פסיכומטרי, אז 421 זה ציון מעולה בשבילכם. אבל בהרבה מסלולים צריך ציון גבוה יותר, ולפעמים הוא רק עולה עם הזמן... הציון שקובעת האוניברסיטה / המכללה כציון סף קבלה משתנה משנה לשנה, כי הוא תלוי גם בכמה מועמדים רוצים להתקבל, גם בכמה מקומות יש לה, וגם בציונים של מי שרוצה להתקבל. אם יש מסלול שרוצים להתקבל אליו הרבה אנשים, יש בו מעט מקומות, וכל מי שרוצה להתקבל קיבל ציונים מאד גבוהים- אז לא תהיה למוסד הלימודים ברירה אלא להעלות את סף הקבלה, כדי שהם יוכלו לסנן רק מועמדים כמספר המקומות שיש להם.

לימודים - מידעמה, אז מסתכלים רק על הציון הכללי, ולא משנה אם הייתי יותר טוב באנגלית או בכמותי?
לא בדיוק. אמנם, רוב מוסדות הלימוד מסתכלים על הציון הכללי וציוני הבגרות כשמדובר בסיכויי קבלה. אבל יש מוסדות לימוד מעטים ששמים יותר דגש על החלק הכמותי למשל, וכדאי לברר את זה עם האוניברסיטה / המכללה.

יש חשיבות נוספת לציון שלכם באנגלית, אפילו שבחישוב הציון הכולל הוא מהווה רק 20%- אם תצליחו בחלק האנגלית ותקבלו מעל 134, כשתתקבלו ללימודים לא תצטרכו ללמוד קורסים באנגלית, ותקבלו מה שנקרא "פטור". ככל שתקבלו פחות באנגלית, תצטרכו לעשות יותר קורסים באנגלית כדי להשלים את התואר- ויש מוסדות שכלל לא יקבלו אתכם מתחת לציון מסוים באנגלית.

לימודים - מידעמתי ואיך מקבלים את הציון?
אחרי שמחשבים ציון פסיכומטרי באופן היחסי והמורכב שתואר קודם (וזה יכול לקחת עד 45 יום), הציון נשלח בשלוש דרכים. הוא נשלח אוטומטית לכל האוניברסיטאות, ולמוסדות לימוד נוספים אם אתם רוצים בכך (יתנו לכם לסמן לאילו מוסדות). בנוסף הוא גם נשלח אליכם בדואר, וחוץ מזה, ביום פרסום הציונים תוכלו לצפות בציון באתר האינטרנט של המרכז הארצי לבחינות והערכה (www.nite.org.il), אם תזינו את תעודת הזהות לכם ומספר אסמכתא שתקבלו על פתק בסוף המבחן (שמרו אותו!).

אמא'לה, ואם לא קיבלתי ציון מספיק טוב?
לא קרה כלום, תמיד אפשר לעשות את המבחן שוב עד שמרוצים מהציון. לא תוכלו לעשות את המבחן במועד הבא, אלא תצטרכו "לדלג" על מועד: למשל, אם עשיתם מבחן באפריל תוכלו להיבחן שוב באוקטובר. ברוב מוסדות הלימוד מתייחסים לציון הגבוה ביותר של הפסיכומטרי. כל ציון תקף ל-7 שנים. ואם נשארו לכם שאלות אז תוכלו להתייעץ: פורום פסיכומטרי
לימודים ימים פתוחים לימודים באינטרנט פורום לימודים צור קשר מפת אתר  קידום אתרים
כל הזכויות לתכני אתר זה, שמורות לבעלי פורטל Limoodim.co.il.
לייבסיטי - בניית אתרים